Flavoria® yhdistää asiakkaat, tieteellisen tutkimuksen ja yritykset
Aito kehitys vaatii entistä monitieteisempiä lähestymistapoja, teknologian hyödyntämistä ja syvällistä ymmärrystä uusista raaka-aineista, tuotantoprosesseista, ihmisen elimistöstä ja käyttäytymisestä. Flavoriassa yhdistyvät monitieteinen tieteellinen tutkimus, joustavat tutkimuspalvelut yrityksille sekä lounasravintolan ja kahvilan palvelut asiakkaille. Tavoitteenamme on tuottaa tieteellistä tietoa ja kuluttajaymmärrystä uusien kestävän kehityksen ja hyvinvoinnin ratkaisujen tueksi.
Mitä Flavoria® tarjoaa tieteelliselle tutkimukselle?
Flavoria-tutkimusravintolassa on kolme tutkimusympäristöä. Lounasravintolassa ja kahvilassa mitataan mm. ruokavalintoja ja biojätteen määrää sekä havainnoidaan ruokailukokemusta. Ravintolan yhteydessä on erillinen tutkimustila, Aistikattila, joka on moniaististen kokemusten systemaattinen tutkimus-, muotoilu- ja testauslaboratorio. Tilassa kokemusta voidaan säädellä kuvin, äänin, valoin, hajuin, videon ja VR/AR:n avulla.
Turun yliopiston tiedekunnista Flavorian hyödyntäjiä ovat jo lääketieteellinen, yhteiskuntatieteellinen ja teknillinen tiedekunta sekä Turun kauppakorkeakoulu. Helsingin yliopistosta mukana on maatalous- ja metsätieteellinen tiedekunta.
Flavorian tutkimusympäristöt:
Mitä Flavoria® tarjoaa ruokailijoille?
Flavoria tarjoaa asiakkailleen inspiroivan ja mielenkiintoisen lounasravintola- ja kahvilakokonaisuuden, jossa voi tutkimus- ja kehitystoiminnan ansioista kokea tavallisesta poikkeavia elämyksiä, saada tietoa omista lounasvalinnoista ja tienata etuja. Asiakkaat voivat osallistua Flavorian tutkimustoimintaan My Flavoria -mobiilisovelluksella, joka on ladattavissa ilmaiseksi Google Play -kaupasta ja App Storesta.
Flavorian kanta-asiakkaiden ruokatieto- ja tutkimussovelluksella opit lounassyömisestäsi ja kerrytät samalla etuja
Mitä Flavoria® tarjoaa yrityksille?
Flavoriassa päästään tutkimaan kuluttajakäyttäytymistä ihmisten jokapäiväisessä arjessa. Tutkimuksen kohteena voivat olla uusi elintarvike, ruokaraaka-aine, pakkaukset, konseptit, erilaiset elämystekijät tai digitaaliset palvelut. Uusia ihmisten kokemisen, liikkumisen ja käyttäytymisen havainnointi- ja mittausteknologioita kehitetään koko ajan. Flavoriaa on mahdollista hyödyntää myös niiden tutkimiseen ja testaukseen.